پاسخ معما:جنایت در ساختمان نیمه کاره

جستجوگر پيشرفته سايت





اخبار وبلاگ


تبليغات


دلايل كميسر استاك درخصوص قتل گريس كاري كه توسط همكارانش بيل و جان به قتل رسيده است.

دليل اول: همان‌طور كه پيمانكار ساختمان عنوان نمود، گريس كارگري محتاط در كار بوده و چنين شخصي مسلما با لباس گرمكن و بدون استفاده از لباس كار مشغول به كار نمي‌شده است.

دليل دوم: وجود كفش ايمني در كنار جسد مقتول، آن هم در حالي كه جوراب به پا نداشت و از طرفي لباس كار تنش نبود، خود سوال‌برانگيز و عجيب به نظر مي‌رسيد.

دليل سوم: ساعت شروع كار در ساختمان 30‌/‌8 بوده و اين در حالي بود كه مقتول قبل از ساعت 8 سقوط كرده بود. از طرفي مسلما كسي كه در حال سقوط است شروع به فرياد يا حداقل درخواست كمك مي‌كند، ولي در اين مورد هيچ صدايي شنيده نشده بود. درواقع دوستان و همكاران مقتول به طمع پول او كه آن روز از صاحبكار ساختمان گرفت، وي را به قتل رسانده و از بالاي ساختمان به پايين پرتاب كردند و داستان سقوط وي را سر هم نمودند.





در پرونده های واقعی تحقیقات گسترده و جامعی از افراد و مرتبطین به آنان صورت می گیرد و علاوه بر اظهارات افراد، دلایل و مستندات دیگر نیز به طور جامع بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد تا منجر به شناسایی و دستگیری مجرم گردد. اطلاعات و شرایط یك پرونده واقعی، تفاوت های بسیاری با مسائل مطرح شده در داستان ها، فیلم ها و معماهای پلیسی دارد و معمای طرح شده نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در معمای شماره یك داستان از این قرار بود كه : سرایدار و همسرش از مدت ها قبل در منزل مورد نظر سكونت دارند. او كه احساس می كند حق وحقوقش از سوی صاحبخانه تضییع شده است تدریجا مبادرت به سرقت اشیا و اموال منزل می نماید كه صاحبخانه متوجه موضوع شده و تصمیم می گیرد در فرصتی مناسب وی را به دام انداخته و نهایتا اخراج نماید.

سرایدار نیز از تصمیم صاحبخانه آگاه شده و با همدستی همسر خود نقشه قتل او را طراحی می كند و زمانی كه همسر و فرزندان منوچهر (صاحبخانه) در مسافرت بودند آن را به مرحله اجرا در می آورد.

در جریان اجرای این نقشه، همسر سرایدار، هنگام تهیه چای قرص های خواب آوری را داخل قوری ریخته و وقتی اعضای این خانه از آن چای نوشیدند دچار خواب آلودگی شدید شدند. وی ساعت 2 نیمه شب سیم ورودی تلفن به ساختمان را به منظور پیشگیری احتمالی از این كه كسی بیدار شده و موضوع را به پلیس اطلاع دهد، قطع می كند و سپس وارد ساختمان شده و منوچهر را بدون این كه مجالی برای دفاع یا مقاومت داشته باشد به قتل می رساند و سپس با رها كردن طناب در اتاق آقای سالمی (برای صحنه سازی) ساختمان را ترك می كند؛ قبل از ترك ساختمان، سهوا پای او روی تكه های شكسته استكان رفته و زخمی می شود و با دانستن اینكه در كف سالن آثار لكه های خون باقی مانده و كارآگاه با بررسی های بعدی متوجه زخمی بودن پای وی و تعلق آثار باقیمانده به وی خواهد شد، ماجرای درست كردن چای را به خود نسبت می دهد تا توجیهی برای زمان زخمی شدن پای خود در ساختمان داشته باشد.

در معمای فوق سرایدار بنا به شواهد ذیل به اتهام قتل بازداشت می‌شود:

مراجعه مستقیم به تلفن عمومی (اطلاع قبلی از قطع بودن تلفن منزل).

اعلام "وقوع قتل" به پلیس در حالی كه آقای سالمی به وی گفته بود "منوچهر مرده".

مغایرت اظهارات وی در مورد درست كردن چای؛

مغایرت اظهارات وی درباره زمان زخمی شدن پا با زمان شكسته شدن استكان.

خواب آلودگی افراد بعد از خوردن چای (چای را همسر وی تهیه كرده بود).

اشاره به تندی و خشونت در مكالمه سالمی و منوچهر (كه غیرواقعی بود).

پیدا شدن طناب در اتاق سالمی (صحنه سازی).

اظهارات آقای سالمی درباره سرقت از سوی سرایدار




صفحه قبل 1 صفحه بعد

موضوعات مطالب